duminică, 13 aprilie 2008

VORBELE IN VAN...MA DOR!

M-am saturat pana peste cap sa aud incolo-incoace: Copiii gifted trebuie sprijiniti. S-au realizat foarte mult studii referitor la situatia copiilor cu abilitati inalte si copii supradotati intelectual. Cred ca fiecare dintre dumneavoastra are o poveste de spus, scris. Insa, in fiecare parte a sufletului, acolo, unde ai investit multa munca, efort si nopti nedormite, cineva sa vina sa iti tranteasca in fata un NU SE POATE de nu te vezi, sau, S-A REZOLVAT- nu se poate. M-am saturat sa aud despre oameni "limitati" si infipti in fotolii direct cu carnetul politic, conducatori semeti, cu fruntea lata de cinci kilometri si degeaba. Centrele de excelenta din Romania sunt doar promisiuni, care sper sa fie puse in practica, macar in precampania electorala, asa, de dragul copiilor. In cursul saptamanii trecute am citit un material despre o fetita de 11 ani, provenita dintr-o familie cu conditii precare, premianta, INVATA LA LUMANARE.

Diana, farmecul unei lumi dansand

O pasiune destul de costisitioare si greu de pus in practica. A participat la multe concursuri nationale unde la toate a obtinut locuri fruntase. Dar de mica a avut un vis, acela de a putea concura, alaturi de trupe si pasionati de dans modern din intreaga lume, pe scenele concursurilor internationale, ce sunt organizate in lume de IDO - International Dance Organization.Are pana acum trei medalii de aur si una de bronz obtinute la cele cinci participari. La numai 17 ani a obtinut licenta internationala de dansator profesionist iar din octombrie 2006 este Membru de Excelenta IRSCA Gifted Education, singura fundatie din Romania care sprijina copii talentati si supradotati. Dar cu ce pret?

Levente Tilica- magia culorilor, universul fericirii

Un tanar sensibil, provenit de la centrele de plasament din Mures se zbate sa isi caute sponsori pentru a continua studiile in strainatate. Am reusit sa fac ceva pentru el. La propunerea mea, Protectia Copilului va organiza o expozitie de picturi. Doamne ajuta!

Juliano- va aduce aurul Romaniei- prima pagina a istoriei

"Sunt Zamolo Giuliano Isa, un copil normal, a carui pasiune este una mai putin obisnuita: WUSHU. Am 13 ani si practic artele martiale de la varsta de 6 ani. Totul a inceput in joaca, cand un antrenor a intrat in clasa si ne-a propus noua, elevilor din clasa I, pe vremea aceea sa ne inscriem la cursurile de karate organizate in scoala noastra. Cum la varsta aceea esti tentat de orice este nou, am vrut si am insistat sa merg si eu. Dupa aproximativ 3 ani de practicare a stilului Shito-ryu, am participat prima data la campionatul national. Am avut atunci prima dezamagire din viata mea. Ajuns in lupta pentru podium am obtinut doar locul 3, desi toata lumea a vazut ca meritam mai mult. Datorita intereselor adultilor, pe care nu le puteam intelege atunci, am pierdut medalia de aur pentru care muncisem atatia ani. Dezamagirea m-a impiedicat sa mai merg la antrenamente, cel putin nu cu atata pasiune ca pana atunci. Parintii au vrut sa ma transfere la un alt club, dar presedintele clubului unde activasem pana atunci le-a cerut parintilor o suma de 2.000 de dolari pentru a-mi da dezlegarea. Atunci parintii mei au decis sa schimb stilul, intrucat suma era imensa pentru posibilitatile lor. Am fost recomandat unui antrenor de Wushu. Acest om a facut din mine ceea ce sunt astazi...
Dar sa va spun ce este de fapt Wushu. Este arta de a lupta, cu sau fara arme, care a inflorit in China antica in jurul secolului VI i.d.Hr. si care a fost dezvoltata in paralel in mai multe centre de initiere, devenite ulterior scoli autentince, conduse de experti ramasi in legenda prin forta si agilitatea lor extraordinara."

Lista ar putea continua...

PS: Am uitat pentru ce luptam, cine suntem de fapt. Traim in lumea capitalismului, a rautatilor, a self-ului maxim.

3 comentarii:

Anonim spunea...

Foarte bine spus si direct dupa parerea mea poate asa se mai sesizeaza cineva si realizeaza ca acesti copii, cand participa la aceste concursuri sunt premiati nu ei pur si simplu, numele lor si atat, ci sunt strigati numele si tara, toata lumea asta asteapta, sa auda din ce tara sunt si carei tari fac cinste. Ei muncesc si aduc aceste medalii pentru Romania, nu un oras sau o scoala, ei reprezinta o tara care nu ii ajuta cu nik poate nici nu stiu de ei pentru ca nu ii intereseaza cum isi ocupa ei timpul liber,ca nu umbla pe strazi sau alte ocupatii nepotrivite ci muncesc din greu si se lupta sa fie tot timpul cei dintai, sa reprezinte Romania cu cinste.

Unknown spunea...

Sunt convins ca ar putea si Romania sa participe cu multi sportivi pentru ca avem foarte multe talente, dar si un mare defect, acela ca nu stim sa ii sustinem si sa profitam de talentul si dorinta lor de munca.Poate nimeni nu isi imagineaza ca fara putere si dorinta de munca, ani de pregatire, o copilarie sacrificata in favoarea muncii, nu poti participa la asemenea competitii.Speram din tot sufletul, ca intr-o zi, o sa se intample ceva bun si pentru acesti copii, pentru ca atat ne-a mai ramas speranta, speranta moare ultima.

Cuinica spunea...

Bine punctata problema.Poate acum, ca tot e campanie electorala, acei domni cu posibilitati financiare mari patroni se vor gandi si la acesti copii care muncesc din greu, care si-au sacrificat copilaria si care fac cinste acestei tari fara sa primeasca nimic la schimb nici macar un BRAVO.Este foarte simplu totul tine de vointa ca sa ii putem ajuta si pe ei.